Isabella Löwengrip – ”tack vare digitaliseringen blir vi mer jämställda”

SOCIALA MEDIER. Sara Harila 

IMG_3234

Isabella Löwengrip gästade Norrbotten Media Week under torsdagen. Foto: Sara Harila

Det började med en dagbok. Idag driver hon Nordens största blogg med över 1,3 miljoner
läsare per vecka och driver ett flertal företag. – Jag ser mig själv som en investerare,
berättar Isabella Löwengrip under Norrbotten Media Week.

Isabella Löwengrip startade sin blogg vid 14 år ålder, då under namnet ”Blondinbella”. Genom åren
har hon genom sin äkthet lyckats fånga uppmärksamheten och lojaliteten hon unga kvinnor och
har därför blivit en influencer för många. Något som hon själv förklarar som väldigt viktigt då vi är
mitt i en digitalisering och en arbetsmarknad som förändras drastiskt.
– Det är startfasen i något som kan komma att bli väldigt stort och väldigt, väldigt viktigt, förklarar
hon.

Under åren har Isabella Löwengrip drivit totalt 12 stycken företag, varav 8 stycken som fortfarande
är aktiva. Hon förklarar att fler och fler unga kvinnor startar egna företag, däremot är de oftast små.
– Jag vill se kvinnor bygga stora företag också. Att våga prova!

Under Norrbotten Media Week förklarar hon vikten av bra storytelling, kommunikation och att
skapa ett starkt varumärke för att behålla och skapa nya följare.
– Fundera inte så mycket på att bli bäst på Instagram. Det handlar om att bygga upp en bra
storytelling, vara duktig på din sak och kommunicera med dina följare. Kommunikationen mellan
mig och följarna är viktigt, förklarar hon.

Isabella Löwengrip berättar att hon som ung ofta inte togs på allvar. Hon förklarar att hon var så
trött på att höra sig själv bli kallad ”den där bloggtjejen”. Genom digitaliseringen och bloggar så har
kvinnor fått chansen att kliva fram.
– Vi kommer vara ett gäng tjejer som kommer ta över världen. Tack vare digitaliseringen så blir vi
mer jämställda, säger Isabella Löwengrip.